• foto1.jpg
  • foto2.jpg
  • foto3.jpg

In Leimuiden is in 2018 een omvangrijk project van start gegaan, onder de noemer “Leimuiden West”. O.a. woningbouw op een voormalige vuilstort aan de Ringvaart, sociale woningbouw, en het toekomstgericht maken van Voetbalvereniging SV Kickers 69 en Tennisvereniging Leimuiden. Voor de voetbal betekent dat o.a. het verkrijgen van een kunstgrasveld, Ledverlichting, uitbreiding kleedkamers enz.

Voor Tennisvereniging Leimuiden is dit ook de kans om haar complex toekomstbestendig te maken. Al jaren hikt de Tennisvereniging Leimuiden aan tegen de grenzen qua leden en deelnemerscapaciteit voor toernooien en competities.  Ook ontbraken goede voorzieningen voor de kinderen.  Dankzij het project Leimuiden West is in Fase 1 de uitbreiding gerealiseerd van het clubgebouw (met o.a. goede kleedkamers met meerdere douches) en een grote opslag/ klusruimte voor de vrijwilligers. Maar het Fase 2 project is aanstaande: uitbreiding van het complex met een 6e tennisbaan, uitbreiding met een (mini)kindertennisbaan, het realiseren van een speeltuin voor de kinderen en het verbeteren van de bereikbaarheid en veiligheid van het complex. Dit project start in het najaar en zal begin 2020 worden afgerond.

Tennisvereniging Leimuiden is dan ook erg verheugd te mogen melden dat Stichting Fonds Alphen en omstreken een belangrijke financiële bijdrage van € 15.000, = doet aan het realiseren van het toekomstbestendig maken van het tennispark en Tennisvereniging Leimuiden. Fonds Alphen en omstreken steunt jaarlijks maatschappelijke initiatieven in Alphen a/d Rijn en omgeving. Het afgelopen jaar (2018) ondersteunde Fonds Alphen met bijna € 160.000, = initiatieven, die ervoor zorgen dat verenigingen en stichtingen allerlei projecten kunnen opstarten/uitvoeren op het gebied van kunst, cultuur, maatschappij, onderwijs, gezondheid en sport.

Tennisvereniging Leimuiden is in 1975 opgericht, telt bijna 400 leden en is altijd al gevestigd aan de Beukenlaan in Leimuiden. Door de uitbreiding kan men weer met open armen nieuwe leden verwelkomen, informatie via www.tvleimuiden.nl.

Voor informatie over Fonds Alphen en omstreken neemt u contact op met Kirsten Renaud, secretaris, telefoon: 06-10410567 of op  www.fondsalphen.nl. Voor informatie over TV Leimuiden neemt u contact op met Marcel van Bruggen, PR, 06-53770649.